TY - JOUR ID - 118150 TI - شناسایی راهکارها و مولفه های مهم توسعه بیمه در بیانیه گام دوم انقلاب با تاکید بر شاخص های فرهنگی-تبلیغاتی JO - فصلنامه علمی پژوهش‌های انقلاب اسلامی JA - ROIR LA - fa SN - 2322-2573 AU - اسدی, عباس AU - گودرزی, جواد AD - عضو هیات علمی گروه روزنامه نگاری دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی AD - دانشجوی دکتری علوم ارتباطات اجتماعی، دانشگاه علامه طباطبائی (نویسنده مسئول) Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 9 IS - 2 SP - 163 EP - 183 KW - بیمه KW - فرهنگ KW - تبلیغات KW - بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی DO - dor:20.1001.1.23222573.1399.9.33.8.5 N2 - هدف پژوهش حاضر بررسی نقش بیمه ها در تحقق منوبات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران و بررسی نحوه تعامل صنعت بیمه با سایر دستگاههای اجرایی و حاکمیتی بمنظور دستیابی به اهداف مندرج در این سند است. مدل پژوهش توصیفی- تحلیلی است که در آن با رویکرد اسنادی و رجوع به منابع مرتبط از جمله کتاب ها، مقالات و سایت های معتبر در ارتباط با بیانیه گام دوم انقلاب بدست آمده است. در نقش فزاینده و تاثیر گذار بیمه برای رسیدن کشوربه قله های ترقی و بر قراری آرامش، اطمینان و تضمین  برای سرمایه گذاران خرد و کلان شکی نیست، اما صنعت بیمه کشور هم باید با تلاش و کوشش خاص، تمامی اهتمام خود را در راستای تضمین سرمایه گذاریها و القای حس آرامش و اطمینان برای سطوح مختلف جامعه، رسالت و تعهد خود را انجام دهد. از این رو سوال اصلی پژوهش حاضر این است که صنعت بیمه کشورو به ویژه بخش های ارتباطی و تبلیغاتی این صنعت چه تاثیری در تحقق منویات ارایه شده در این بیانیه را دارند؟ برای تحقق کامل این بیانیه نباید از نقش تاثیر کذار این صنعت غافل شد، چراکه آرامش و اطمینانی که فعالان این بخش از جامعه به سایر بخش ها هدیه می کنند می تواند مسیر دستیابی به اهداف این بیاینه را هموارتر کند. UR - https://www.roir.ir/article_118150.html L1 - https://www.roir.ir/article_118150_ced90f7be0d0d0dcfb9861c60cf489fa.pdf ER -