نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 مربی، رشته مدیریت اجرایی، دانشکده گردشگری، مجتمع آموزش عالی بم، بم، ایران.
2 استاد، رشته مدیریت دولتی، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه شهید باهنر کرمان، کرمان، ایران
3 مربی، گروه معارف اسلامی، مجتمع آموزش عالی بم، بم، ایران.
4 مربی، رشته مدیریت جهانگردی، دانشکده گردشگری، مجتمع آموزش عالی بم، بم، ایران.
چکیده
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
نویسندگان [English]
امروزه اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از راههای نیل به موفقیت جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی مطرح میباشد. رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز توجه ویژهای به جاریسازی و عملی نمودن اقتصاد مقاومتی دارند. هدف این پژوهش طراحی الگوی اقتصاد مقاومتی بر اساس بیانات مقام معظم رهبری میباشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی است که به روش توصیفی پیمایشی اجرا شده است. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از روش همبستگی پیرسون استفاده شد. همچنین جهت برازش مدل نهایی از روش معادلات ساختاری بهرهگرفته شده است. بر اساس نتایج مشخص گردید که در میان ابعاد اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی دارای بالاترین همبستگی است از طرفی و پس از حصول مدل پژوهش، کلیه شاخصهای برازش مدل نهایی نشاندهنده وضعیت مطلوب و قابل قبولی میباشند. در پایان پیامدهای فردی، مدیریتی و سازمانی به عنوان سه راهکار و پیامد کلی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ارائه گردیده است.
کلیدواژهها [English]