اسکندری، محمدرضا(1393). اهمیت و جایگاه گفتمان سازی در منظومه فکری رهبری، وب سایت بصیرت.
آصفی، امین(1390). وصیتنامه سیاسی _ الهی روح الله الموسوی الخمینی(ره)، تهران: قلم علم.
اکبری شلدره ای، فریدون(1387). بررسی حضور ادبیات انقلاب در کتاب های درسی. کتاب ماه ادبیات، 22(136)، 17-2.
باصــری، احمـد(1386). بررســی روشهـای جــذب دختــران دبیرســتانی بــرای دفــاع از آرمانهای انقلاب در محیط های آموزشی، زنان و خـانواده، 2(4)، 78-43.
باقری، خسرو(۱۳۸۰). آسیب و سلامت در تربیت دینی، ویژه نامۀ آسیب شناسی تربیت دینی، کتاب ششم، نشر تربیت اسلامی.
بشیر، حسن و حاتمی، محمدرضا( 1388). مطالعه مقایسهای رویکردهای انتخاباتی: تحلیل گفتمان سرمقالههای جمهوری اسلامی و کیهان دربارة دومین مرحله انتخابات مجلس، پژوهشهای ارتباطی، 16(57)، 114-93.
بهالگردی، بهاره؛ ســعیدی رضوانی، محمود و صحافیان، مهدی(1387). تأملی در میزان اســتفاده از ظرفیت درس زبان و ادبیات فارسی(دوره متوسطه)، در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت. مجموعه مقالات همایش ملی ایثار و شهادت، فرصتها و چالشها در حوزههای فرهنگ، اقتصاد و سیاست، مازندران: دانشگاه مازندران، 249-269.
بیانات مقام معظم رهبری در مجامع و جلسات مختلف.
پاکمهر، حمیده و همکاران(1395). بررسی و تحلیل محتوای کتب درسی دوره ابتدایی از حیث توجه به آموزه های انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر نظرات شهید مطهری در کتاب پیرامون انقلاب اسلامی، پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی، 6(14)، 175-1.
تاجیک، محمدرضا(1383). گفتمان، پادگفتمان و سیاست. تهران: مؤسسه تحقیقات و توسعۀ علوم انسانی.
جعفرنیا، فاطمه سادات(1393). تحلیل کیفی محتوای کتب درسی دوره متوسطه از منظر گفتمان سازی نظریه ولایت فقیه بر اساس آموزههای انقلاب اسلامی ایران. پایان نامه کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه فردوسی مشهد.
حسینینسب، داوود و علیاقدم، اصغر(1375). فرهنگ تعلیم و تربیت، چاپ احرار، تبریز.
حق ویردی، رضا؛ برخورداری، رمضان؛ کشاورز، سوسن و محمودنیا، علیرضا (1398). تحلیل گفتمان تربیت معلم در حاکمیت جمهوری اسلامی ایران. فلسفه تربیت، 4(2)، 57-81.
خمینی، روحالله، رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران( 1279ـ 1368). صحیفه امام: مجموعه آثار امام خمینی(س) (بیانات، پیام ها، مصاحبه ها، احکام، اجازات شرعی ونامه ها) (جلد نوزدهم، جلد پانزدهم، جلد چهاردهم، جلد سیزدهم). تهران: مؤسسه تنظیم و نشرآثارامام خمینی(س).
ستایش، حسن(1393). بررسی و تحلیل برنامه درسی ملی از منظر توجه به ارزش های انقلاب اسلامی و روش های انتقال آن به دانش آموزان، وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی.
سند برنامه درسی ملی(1389). نگاشت سوم، وزارت آموزش و پرورش.
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش(1390). دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی.
شبدینی پاشاکی، محمد، کریمی خوشحال، علی و سرافراز، محمود(1400). گفتمان سازی ولایت(مدل، شیوه و ابزار)، پژوهشهای گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی، 1(1)، 85-61.
صافی، احمد(1393). پرونده: راهنمای تحصیلی در آموزش و پرورش ایران، فرصتها و تهدیدها، رشد آموزش مشاور مدرسه.
عضدانلو، حمید(1375). درآمدی بر گفتمان یا گفتمانی دربارهی گفتمان، اطلاعات سیاسی و اقتصادی، شماره103و104 .
فانی، علی اصغر(1386). نقش آموزش و پرورش در تقویت اتحاد ملی، مجموعه مقالات همایش ملی اتحاد ملی؛ راهبردها و سیاستها، تهران: پژوهشکده تحقیقات استراتژیک. مجمع تشخیص مصلحت نظام.
کریمی نیا، محمد مهدی و همکاران(1401). ضرورت تحقّق اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی آن توسّط روحانیت با تأکید بر بیانات رهبر معظّم انقلاب، پژوهشهای معاصر در علوم و تحقیقات، 4(34)، 18-1.
گوتگ، جرالد ال و پاکسرشت، محمدجعفر(1389). مکاتب فلسفی و آرای تربیتی. تهران: سمت.
مطهری، مرتضی(1372). پیرامون انقلاب اسلامی. قم: انتشارات صدرا، چ 9.
منافی شرف آباد، کاظم، زمانی، الهام(1391). نقش نظام آموزش و پرورش در توسعه فرهنگى جامعه، مهندسی فرهنگی، 7(74-73)، 151-134.
نجف زاده، مهدی(1382). گفتمان از صورتبندی دانایی تا امر سیاسی. گفتمان، ش 7.
هاشمی، صفیه سادات(1400). بررسی بازنمایی ارزش های انقلاب اسلامی در سیاست های کلان کشور، سیاستگذاری عمومی، 7(2)، 202-18.