همگونی‌های محصولات رسانه‌ای با جهت‌گیری‌های سیاست خارجی آمریکا در موضوع ایران هراسی

نوع مقاله: مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی+.

2 کارشناسی ارشد دانشگاه بین‌المللی امام خمینی

چکیده

سؤال اصلی این پژوهش این است که همگونی محصولات رسانه‌ای آمریکا درباره ایران با جهت‌گیری‌های سیاست خارجی آمریکا درباره ایران به چه میزان است؟ فرضیه اصلی مقاله این است که سیاست خارجی آمریکا در مقابل ایران تأثیر جدی بر تصویر ایران در محصولات رسانه‌ای آمریکایی دارد که تلاش می‌کنیم به اثبات آن بپردازیم. برای بررسی موضوع محصولات تصویری در سال‌های 1990-2013  تحلیل می‌گردد و محورهای مشترک آنها را با محورهای سیاست خارجی آمریکا در موضوع ایران مورد تطبیق  قرار خواهیم داد.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Homogeneity of Products by American Media with the Orientations of Its Foreign Policy about Iranophobia

نویسندگان [English]

  • Yahya Fowzi 1
  • Reza Farrokhi 2
1 Member of Scientific Board, International University of Imam Khomeini (PBUH).
2 MA from Imam Khomeini (PBUH) International University
چکیده [English]

This article tries to figure out how homogenous are products by American media with the orientations of US
foreign policy about Iran. The primary hypothesis of this research is that US foreign policy about Iran seriously
influences the image of Iran depicted in products by American Media which we try to prove. To study this
issue in this article, three videos have been examined and their contents in common with US foreign policy about Iranophobia have been studied.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Products of western media
  • US foreign policy
  • Iranophobia