نقش مدیران فرهنگی دانشگاه ها در مقابله با جنگ نرم

نویسندگان

1 استادیار گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس

2 عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه

چکیده

مهم ترین راهبرد اساسی جنگ نرم،تاثیر گذاری بر افکار عمومی بوده و در این تقابل تهاجمی اندیشه ای،مراکز دانشگاهی از اولویت خاصی برخوردار است.بانیان این جنگ،درصدد هستند محیط دانشگاه را از یک فضای علمی که تضارب آرا در آن به رشد و شکوفایی استعدادها می انجامد، به یک محیط منازعه برای نابودی باورهای دینی،فرهنگی،ملی و بومی تغییر دهند.از این رو مسئولان باید با موضعی تدافعی توام با بصیرت و تدبیر و با تقویت توان علمی و اعتلای باورهای دینی و فرهنگی دانشجویان،به خنثی سازی عملیات روانی،شبهه زدایی علمی و ژورنالیستی آنان بپردازند.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

University Cultural Managers' Role in the Fight against Soft War

نویسندگان [English]

  • Jalil Dara 1
  • Muhammad Reza Alfi 2
1 Assistant professor at Allame Tabataba'ee University
2 Member of scientific board at Islamic Azad University
چکیده [English]

The most important strategy of Soft War is to exert impact on public opinion. In this ideological confrontation, academic centers are of special priority. The perpetrators of this war intend to transform the atmosphere of universities from a scientific atmosphere where the introduction of different ideas helps flourish talents, into an atmosphere of dispute to destroy religious, cultural, national and ethnic beliefs. 
Therefore officials should neutralize psychological offensives and to scientifically and journalistically answer their questions with a defensive stance, along with prudence, programming and reinforcement of scientific power as well as university students' religious and cultural beliefs.
 
 

کلیدواژه‌ها [English]

  • cultural management
  • cultural managers
  • culture
  • Soft War
  • Soft power
  • university